Volkshuisvesting

9 oktober 2021

Midden Groningers gaan naar Woonprotest

Op 17 oktober is de landelijke Woonopstand in Rotterdam. Uit Midden Groningen zullen ook mensen naar Rotterdam vertrekken om deel te nemen aan het protest. Ivonne Croeze: ‘Een tekort aan betaalbare woningen, hoge huren, wachtlijsten, achterstallig onderhoud, huisjesmelkers die flink geld verdienen. De wooncrisis raakt ons allemaal. Ook mensen in Midden Groningen. Daarom is het belangrijk dat zij op 17 oktober van zich laten horen.’ De SP vindt het belangrijk dat ook mensen uit Midden Groningen kunnen deelnemen aan het protest, ondanks de afstand tot Rotterdam. Daarom wordt vanuit Midden Groningen ook een bus ingezet richting het Woonprotest.

23 april 2019

Succes voor huurders flats Genestetlaan in Hoogezand

De SP feliciteert de huurders van Groninger Huis met hun succes.

13 maart 2019

SP Midden-Groningen opent meldpunt schimmelklachten

Foto: Jimmy Dijk

De SP Midden-Groningen bindt de strijd aan met verhuurders die te laks reageren op klachten van huurders over schimmel in hun woning. De partij opent hiervoor een speciaal meldpunt.

8 maart 2019

Huurders Hoogezand eisen oplossingen tegen schimmel van Groninger Huis

Foto: Han van der Vlist

Vrijdagochtend 8 maart hebben huurders van De Genestetlaan uit Hoogezand een drietal eisen aan coöperatie Groninger Huis aangeboden. De huurders worden ondersteund door de SP-afdeling Midden-Groningen. Na een rondgang van de SP kwamen meerdere klachten van huurders naar voren. De klachten betreffen vooral schimmelproblemen die de coöperatie Groninger Huis niet oplost. De huurders voelen zich niet serieus genomen en krijgen vooral te horen dat ze beter moeten luchten of de verwarming hoger moeten zetten.

4 maart 2019

Schriftelijke vragen schimmelwoningen

Foto: Jimmy Dijk

Bij een buurtonderzoek in Spoorstraat-Kieldiep konden wij constateren dat de staat van de huurwoningen op zijn minst kwetsbaar is. In een groot aantal woningen troffen wij enorme schimmelproblemen aan. Deze problemen zullen wij op korte termijn, samen met de huurders, kenbaar maken bij de verhuurder van deze woningen, Groninger Huis.

28 februari 2019

Huurders Hoogezand boos over schimmel, achterstallig onderhoud en rotte kozijnen

Foto: Jimmy Dijk

Afgelopen maandag organiseerde de SP Midden-Groningen een huurdersbijeenkomst voor huurders van de flats in Spoorstraat-Kieldiep. De bijeenkomst werd georganiseerd omdat meerdere huurders tijdens een rondgang van de SP aangaven last te hebben van schimmel, achterstallig onderhoud en rotte kozijnen. Deze week gaat de SP samen met een aantal actieve huurders uit de buurt nog meer huurders vragen zich aan te sluiten tijdens de vervolgbijeenkomst op zaterdag 2 maart.

8 april 2017

Vragen aan het college: Lefier en aardbevingen

Foto: - / -

Op 21 maart presenteerde Lefier de uitkomsten van haar versterkingsonderzoek als gevolg van de mijnbouwschade. Hieruit komt naar voren dat van de 17’000 woningen in eigendom van Lefier, er 14’500 (!) versterkt moeten worden om aan de richtlijn bevingsbestendig bouwen te voldoen. Opvallend genoeg gaat het bij Lefier vooral om huizen op de rand van het contourgebied.