SP Midden Groningen neemt kijkje bij verkeersituatie rondom de Vennen Zuidbroek

8 mei 2022

SP Midden Groningen neemt kijkje bij verkeersituatie rondom de Vennen Zuidbroek

Foto: Menterwolde info / www.menterwolde.info

Op maandag 9 mei doet de SP Midden Groningen onderzoek naar de verkeerssituatie rondom de Vennen in Zuidbroek. In het Kwartet, de naam van het gebouw aan de Vennen, huizen nu kindcentrum Poko Loko en o.b.s. de Tandem. Na de zomervakantie zal ook c.b.s. de Wegwijzer zijn intrek nemen in het Kwartet.

De SP afdeling heeft signalen gekregen van verontruste ouders. De verkeerssituatie rondom de Vennen is nu al verre van veilig. Met de komst van de Wegwijzer zal het verkeer verdubbelen!

Gesprekken met verschillende ambtenaren heeft niet geleid tot het gewenste resultaat. De aanpassingen die tot nu toe gedaan zijn ( snoeien van struiken bij oversteekplaats en verven van palen naast oversteek plaats) zijn echt minimaal en waar het gaat om de veiligheid van onze kinderen, ver onder de maat, aldus de SP fractie.

Ook de communicatie vanuit de gemeente richting de betrokken ouders zint de SP niet.

Hierin wordt geadviseerd dit vooral via de directie van de scholen cq. opvang te laten lopen.

‘Sinds wanneer mogen verontruste ouders geen contact zoeken met de eigen gemeente?’, reageert Joke Lesman ( fractievoorzitter SP) wanneer zij de brief onder ogen krijgt.

Er zijn veel ideeën aangedragen door ouders en door ambtenaren. Bijvoorbeeld het aanleggen van een lus waardoor het verkeer alleen weg kan via het bedrijventerrein. Of stoplichten naast de oversteekplaats. Maar niets daarvan lijkt te worden uitgevoerd.

Met de verhuizing van de Wegwijzer in het vooruitzicht maken ouders zich grote zorgen. De aanpassingen die mogelijk nog gedaan worden, stellen de ouders niet gerust.

De SP afdeling is maandag 9 mei om 8.15 aanwezig aan de Vennen om zelf te zien wat er gebeurt aan de Vennen en de Kerkstraat en gaat in gesprek met ouders.