Armoede

10 september 2020

ARMOEDEVAL EN ARMOEDPACT

Op 3 september was er een avond over de armoedeval bij werk en de ontwikkelingen in het armoedepact. Tijdens deze avond werd een presentatie gegeven door Karen Nuland van Stimulanz over een onderzoek dat zij hadden gedaan naar de armoedeval in Midden-Groningen als je aan het werk gaat of op een andere manier meer inkomen krijgt.

12 februari 2018

Schriftelijke vragen Schuldhulpverlening

Foto: Onbekend

Naar aanleiding van het onderzoek “Een open deur? – een onderzoek naar de toegang tot de gemeentelijke schuldhulpverlening” stelt de SP vragen aan het college. De conclusies van het rapport zijn dat schulden vaak gepaard met andere problemen. Wanneer schuldproblemen
adequaat worden aangepakt of worden gestabiliseerd ontstaat er rust en perspectief om andere problemen op te lossen.

27 oktober 2017

SP beleid wéér zichtbaar: BWRI kiest sterker voor maatwerk in de bijstandsverlening

Foto: BWRI

BWRI, de sociale dienst van Hoogezand-Sappemeer en Slochteren, en vanaf 1 januari van heel Midden-Groningen, zet verder in op het leveren van maatwerk in zijn dienstverlening. Dat schrijft het college van B en W van Hoogezand-Sappemeer in een brief aan de gemeenteraad.

17 april 2017

Vragen aan het college: Sociale wijkteams

Foto: - / -

Pas geleden zijn wij op bezoek geweest bij de sociale wijkteams. Wij waren erg onder de indruk van het betrokkenheid en passie waarmee deze medewerkers zich inzetten voor hun teams en de inwoners van Midden-Groningen. Ook hebben we een beter inzicht gekregen in het reilen en zeilen van de wijkteams. Naar aanleiding daarvan zijn er wat vragen boven gekomen die we aan het college zouden willen stellen.