Lijst SP Midden-Groningen met nieuwe én bekende strijdbare gezichten

29 december 2021

Lijst SP Midden-Groningen met nieuwe én bekende strijdbare gezichten

Op dinsdag 28 december heeft de SP in Midden-Groningen haar kandidatenlijst en verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022 vastgesteld. Tijdens een goed bezochte online ledenvergadering hebben de leden Joke Lesman gekozen tot hun lijsttrekker bij deze verkiezingen.

Lesman is op dit moment al Provinciale Statenlid voor de SP in de provincie Groningen. Lesman: “Ik ben ontzettend trots dat de leden dit vertrouwen aan mij én de andere kandidaten gegeven hebben. We hebben de afgelopen maanden echt samen opgetrokken en gebouwd aan een nieuwe club in de SP. Al die nieuwe strijdbare mensen geeft heel veel energie, energie die er bij mij voor zorgt dat ik volle bak aan de slag wil voor solidariteit in Midden-Groningen”.

Ook het programma werd deze avond vastgesteld. Onder de titel “20 Stappen Vooruit” kiest de SP voor een helder, kort en bondig programma. Lesman: “Ja, niets geen lange, vage teksten, maar 20 concrete punten. Punten die er voor zorgen dat dat we de kloof tussen arm en rijk verkleinen en dat we de strijd aangaan tegen energiearmoede. We zorgen ervoor dat sport en cultuur voor iedereen bereikbaar zijn en dat we samenwerking verkiezen boven doorgeslagen marktwerking. Niets vaags aan, gewoon heldere taal!”

Na Lesman volgen twee nieuwe gezichten. Op nummer twee vinden we Thorwald Vader uit Siddeburen en op drie Peter Oest uit Hoogezand. Beide heren zijn nieuw in de gemeentelijke politiek. Vader is in het dagelijks leven badkamerverkoper. Oest is fietsenmaker in het winkelcentrum Paddepoel in Groningen.

Op de plekken vier en vijf vinden we twee bekende gezichten, Ida Klaassens en Richard Croeze. Beiden zijn op dit moment al SP-raadslid in Midden-Groningen. De plekken daarna worden ingenomen door drie vrouwen: Conny van Dijk (Hoogezand) op zes was eerder burgerraadslid in Zuidplas, Joyce Veendorp (Zuidbroek) op zeven, was fractievoorzitter in Menterwolde en Sandra van der Laan (Overschild) op acht, strijd voor een eerlijke én rechtvaardige schadeafhandeling als gevolg van de gaswinning.

In totaal telt de lijst 24 kandidaten, verspreid over de gehele gemeente.