SP Midden-Groningen en Jimmy Dijk brengen “boodschappen” en vrolijkheid in Hoogezand

15 maart 2021

In weer en wind brachten de SP-ers van de afdeling Midden-Groningen, op zaterdag 13 maart, een bezoek aan de wijk Woldwijck. Samen met kandidaat-Kamerlid Jimmy Dijk uit Groningen boden zij de voorzitter van de Voedselbank Midden-Groningen een pakket aan levensmiddelen aan.

SP Afdelingsvoorzitter Ivonne Croeze: “Normaal gesproken voeren we een geheel andere verkiezingscampagne, nu door Corona kon heel veel niet en bleef er budget over. Dat budget hebben we nu besteed aan een donatie aan de Voedselbank.”

De voorzitter van de Voedselbank, Beno Munneke benoemde dat in Midden-Groningen ca. 1900 mensen gebruik maken van de Voedselbank. Ook wordt het steeds lastiger om voldoende materialen te krijgen om nog goede pakketten te kunnen uitgeven aan de cliënten.  Munneke: “Wij zijn zeker heel blij met deze boodschappen en met de waardering die jullie uitspreken naar de vrijwilligers. Die zal ik zeker overbrengen.”

Kandidaat Kamerlid Dijk benadrukte nog eens de schande van de aanwezigheid van Voedselbanken. “We leven in één van de rijkste landen in de wereld en toch krijgen we het niet voor elkaar om iedereen van een fatsoenlijk inkomen te voorzien. In het verkiezingsprogramma van de SP zitten vele voorstellen die niet alleen een doekje voor het bloeden zijn, maar mensen echt een kans op een volwaardig bestaan geven, zoals het verhogen van het minimumloon naar 14 euro en het verlagen van de huur. Alleen met fundamentele wijzigingen maken we écht het verschil voor heel veel mensen.”

Naast de boodschappen voor de Voedselbank was er ook draaiorgel aanwezig dat zorgde voor vrolijke klanken op een onstuimige, regenachtige ochtend. Vanaf hun balkons genoten een aantal bewoners zichtbaar van de muziek.