Zebrapad terug bij de Hooge Meeren!

22 november 2018

Zebrapad terug bij de Hooge Meeren!

Foto: Maarten Kluit

Soms is handtekeningen verzámelen al voldoende om druk op te bouwen en is het aanbieden niet eens nodig. Na een gesprek met bewoners van de Reensche Compagnie, besluit de gemeente dat de zebra in het verlengde van de Troelstralaan terugkomt. Dit staat in een brief aan de bewoners, die ook aan de gemeenteraad is verstuurd.

Begin november heeft de SP in enkele uurtjes tijd meer dan 100 handtekeningen opgehaald met als doel om de wethouder te bewegen weer een zebra aan te leggen. Dit blijkt na een evaluatie met omwonenden dus niet meer nodig.

Vreemd genoeg stelt de brief dat de conclusie van de evaluatie is dat het ontwerp voldoet aan de eisen om een verkeersveilige inrichting te creëren. Dat zien wij, en de omwonenen anders, maar het resultaat is gelukkig nog steeds dat de zebra terugkeert. Het argument dat de gemeente nog noemt dat het niet normaal is om in een 30-zone een zebra aan te leggen, en dat het nu dus om een bijzondere situatie gaat, willen we hard ontkrachten: Veilig Verkeer Nederland zet dat ook duidelijk op hun site.

Stapje voor stapje gaan wij onze hele gemeente (verkeers)veiliger maken!