Vijf zetels!

23 november 2017

Vijf zetels!

Met 13,3 procent van de stemmen haalde de SP vijf zetels bij de herindelingsverkiezingen voor de nieuwe gemeente Midden-Groningen. Samen met Gemeentebelangen en de PvdA, die ook vijf zetels haalden, vormen we daarmee de grootste fracties in de raad.

‘Een prima resultaat’, reageert lijsttrekker Martine Feenstra. ‘Ondanks dat de PvdA verrassend snel weer opkrabbelt nu ze landelijk niet meer met de VVD regeert, hebben wij ons gehandhaafd'.

Aan de verkiezingsdag is een intensieve en creatieve campagne vooraf gegaan. Feenstra: ‘Ook bij een mindere uitslag zou ik daar heel tevreden op terugkijken. We hebben ons met de filmpjes, de strip in de gemeentekrant en onze opvallende borden nadrukkelijk laten zien. Maar vooral het huis-aan-huis aanbellen liep geweldig. Ondanks de aanhoudende regen hebben we met tweeduizend mensen een praatje gemaakt. Een geweldige prestatie en een groot compliment voor alle medewerkers.’

Namens de SP komen de volgende mensen in de gemeenteraad: Martine Feenstra, Joke Lesman, Kees Koning, Han van der Vlist en Maarten Kluit.