Enthousiasme na 'omgekeerde Sint Maarten-actie'

13 november 2017

Enthousiasme na 'omgekeerde Sint Maarten-actie'

'Een geweldige dag', kijkt lijsttrekker Martine Feenstra terug op 11 november. 'In Uithuizen zijn op initiatief van SP-Kamerlid Sandra Beckerman duizenden bloembollen gepoot als bloeiend verzet tegen de NAM en het kabinet. En in acht wijken en dorpen van Midden-Groningen zijn we met honderden mensen in gesprek gegaan over de komende raadsverkiezingen'.

Als 'omgekeerde Sint Maartenactie' vroegen de SP'ers geen snoep, maar gaven ze een kaartje af waar twee chocolaatjes op geplakt waren, met de woorden PRAKTISCH en SOCIAAL op de wikkel. Feenstra: 'Daarmee geven we aan hoe wij in de nieuwe gemeente te werk willen gaan. En de chocolaatjes zorgen dat je gemakkelijker in gesprek komt.'

Feenstra en de andere SP'ers hoorden veel positieve reacties. 'Ik word er heel enthousiast van. Natuurlijk zijn er mensen die alle vertrouwen in de politiek verloren hebben en niet meer gaan stemmen. Maar we kwamen veel meer mensen tegen die belangstelling hebben voor ons verhaal en die het waarderen dat we langs komen.'

Het deur aan deur aanbellen gaat de komende week door. 'We hebben tweeduizend kaarten met chocolaatjes. Mijn grootste zorg is dat dat niet genoeg is. Maar dan zijn we wel met tweeduizend mensen in contact geweest. Geweldig.'