De grootste in Hoogezand-Sappemeer

25 november 2017

De grootste in Hoogezand-Sappemeer

Bij de herindelingsverkiezingen voor de nieuwe gemeente Midden-Groningen haalden SP, PvdA en Gemeentebelangen ieder vijf zetels. Over heel Midden-Groningen kreeg de PvdA de meeste stemmen. Als je naar de huidige gemeenten apart kijkt, dan is de SP de grootste in Hoogezand-Sappemeer.

In Hoogezand-Sappemeer kwam de SP uit op 17,0 procent van de stemmen, tegen 15,6 voor de PvdA en 12,9 voor Gemeentebelangen. In Slochteren was de PvdA met 15 procent afgetekend de grootste: de SP kwam er op 7,0 procent en Gemeentebelangen op 9,4. Menterwolde was voor Gemeentebelangen: ze haalde er maar liefst 26,1 procent tegen 14,4 voor de PvdA en 12,4 voor de SP.

‘In de verkiezingscampagne hebben we vooral onze manier van besturen tot inzet gemaakt’, verklaart lijsttrekker Martine Feenstra de uitslag. ‘In Hoogezand-Sappemeer is dat door de kiezers herkend en daar ben ik heel blij mee. In Slochteren hebben we niet bestuurd en kwam de boodschap dus veel minder goed over. In Menterwolde is veel op kandidaten gestemd die de mensen kenden. Daar wreekte zich dat wij helaas geen mensen uit die gemeente in de top van onze lijst hadden. En wat over de hele linie gespeeld heeft, is dat een deel van de voormalige PvdA-aanhang weer terug is nu die partij niet langer regeert en weer een links geluid laat horen. Alles bij elkaar ben ik heel tevreden met de uitkomst en trots op de campagne die we gevoerd hebben. We gaan nu volle bak aan de slag om het vertrouwen waar te maken.’