Zonovergoten campagne-aftrap

17 oktober 2017

Zonovergoten campagne-aftrap

Foto: S. Klaassens

De SP Midden-Groningen heeft op maandag 16 oktober bij een temperatuur van 25 graden haar campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen van 22 november afgetrapt door drie appelbomen te planten.

'De leus waarmee we de verkiezingen in gaan is Praktisch en sociaal. Zo besturen we nu in Hoogezand-Sappemeer, Menterwolde en de provincie.

Foto: S. Klaassens
 En zo willen we ook in Midden-Groningen besturen. De appelbomen geven dat mooi weer. Ze staan aan de Uiterdijk in Kolham, bij de Heemtuin in Muntendam en bij de NME in Hoogezand, op plekken waar iedereen er van kan profiteren: heel praktisch en sociaal.' Zo legt lijsttrekker Martine Feenstra de gedachte achter de appelbomen uit. Voor het planten van de bomen tekenden naast Feenstra ook de wethouders Lian Veenstra van Menterwolde en Peter Verschuren van Hoogezand-Sappemeer.

Centraal in de SP-campagne staat het op grote schaal huis-aan-huis aanbellen en met de mensen in gesprek gaan. Feenstra: 'We willen minstens duizend mensen spreken: we roepen ze op in ieder geval te gaan stemmen en we vragen of ze onze programmakrant willen lezen.'

Foto: S. Klaassens
Met 200 grote lantaarnpaalborden zal de SP ook ruimschoots in het straatbeeld te zien zijn. Verder verspreidt de partij 30.000 folders, presenteert ze twee filmpjes op social media en organiseert ze drie bijeenkomsten waar naast lokale kopstukken ook partijleider Emile Roemer en gedeputeerde Eelco Eikenaar met de aanwezigen in gesprek gaan.