SP Midden-Groningen houdt verkiezingsprogramma kort en leesbaar

2 oktober 2017

SP Midden-Groningen houdt verkiezingsprogramma kort en leesbaar

Foto: SP Midden-Groningen

De Midden-Groningse SP heeft haar programma voor verkiezingen van 22 november uitgebracht in een kleurrijke krant met veel foto's. 'We willen dat het programma veel gelezen wordt', legt lijsttrekker Martine Feenstra uit. 'Daarom hebben we het kort en leesbaar gehouden. Het past nu op één groot vel. De laatste weken voor de verkiezingen zullen we bij heel mensen aanbellen om ze stimuleren te gaan stemmen en om te vragen of ze onze krant willen lezen.'

Feenstra vervolgt: 'Vaak staan programma's voor gemeenteraadsverkiezingen vol met open deuren en zaken waar de gemeente helemaal niet over. Die hebben wij er allemaal uit gelaten. Er staan nu de zaken in die wij bij de college-onderhandelingen naar voren zullen brengen.'

De SP wil onder andere een eigen budget voor dorps- en wijkorganisaties, jaarlijkse subsidie voor voedsel- en kledingbank, een samenhangend plan om de nieuwe gemeente vergrijzingsproof te maken en wijk- en dorpswethouders om de band tussen de inwoners en het gemeentebestuur te versterken.