Programma herindelingsverkiezing

1 september 2017

Programma herindelingsverkiezing

Praktisch en sociaal, zo heet het programma waarmee de SP de verkiezingen voor de raad van de nieuwe gemeente Midden-Groningen ingaat. Het programma zelf is ook heel praktisch: het past op drie bladzijden.

‘Veel programma’s voor gemeenteraadsverkiezingen staan vol met open deuren en zaken waar de gemeente helemaal niet over gaat,’ licht lijsttrekker Martine Feenstra toe. ‘Wij hebben ons beperkt tot de punten die er echt toe doen: de zaken die we in de onderhandelingen voor een nieuw college van burgemeester en wethouders op tafel leggen. Een bijkomend voordeel is dat het programma nu inclusief foto’s op één groot vel past. Dat gaan we maken en op ruime schaal verspreiden.’

Het programma bepleit onder andere een eigen budget voor alle dorpen en wijken, extra inzet om armoede te bestrijden, een actieplan om in te spelen op de vergrijzing / verzilvering van de samenleving en meer ondersteuning van mantelzorgers.

Praktisch en sociaal (PDF)

Praktisch en sociaal (Online per hoofdstuk)