Oranjemarkt weer een succes

1 mei 2017

Oranjemarkt weer een succes

Foto: Maarten Kluit

Op 27 april was het weer zover: koningsmarkt. En natuurlijk was de SP ook weer van de partij. Met een kraam op de markt stonden we klaar om mensen te woord te staan, vragen te beantwoorden en verhalen aan te horen. Gelukkig zat het weer mee, een paar buien konden de pret niet drukken. Ook waren de ballonnen en schuursponsjes zoals altijd weer populair.

Speciale aandacht was er natuurlijk voor station Sappemeer-Oost. De afgelopen maanden hebben we ons er hard voor gemaakt dat het station in de toekomst open blijft. We hebben inmiddels zo'n 1135 handtekeningen aangeboden aan Provinciale staten. Onze boodschap is aangekomen, met hulp van al die mensen die hun handtekeningen hebben gezet.

Helaas is de provincie nog niet zo ver dat ze het station open willen houden. En daarom zijn wij nog niet klaar. Op de markt hebben in plaats van handtekeningen, verhalen verzameld; waarom moet het station open blijven? Wat betekent sluiting voor mensen? Veel mensen hebben ons geholpen door die verhalen met ons te delen. Onze volgende actie zal een openbare avond zijn waar we ook de gedeputeerde bij uitnodigen. Voor die tijd zullen we langs de deuren gaan met een uitnodiging voor deze avond; zodat mensen zelf aan provinciale staten kunnen laten weten waarom het station onmisbaar is voor Sappemeer. Want dat het station open moet blijven weten we zeker en daar gaan wij ons hard voor maken, samen met de mensen.