Vragen aan het college: ODG

8 april 2017

Vragen aan het college: ODG

Foto: - / -

Naar aanleiding van het artikel over de Omgevingsdienst Groningen in het Dagblad van het Noorden van 24 maart jongstleden en andere signalen die wij hebben ontvangen, hebben wij enkele vragen aan het college over het functioneren van de omgevingsdienst. In het artikel komt naar voren dat de afhandeling van bouwvergunningen te wensen over laat. Termijnen worden overschreden en bouwvergunningen worden afgegeven zonder goede toetsing.

Naar aanleiding daarvan enkele vragen aan het college;

1. Klopt het dat vergunningen worden afgegeven zonder goede toetsing omdat termijnen overschreden worden?
  2. Zo ja, wat gaat er mis bij de verwerking van deze aanvragen en hoe vaak is dat binnen Hoogezand-Sappemeer voorgekomen?
  3. Op welke manier zijn onze inwoners de dupe van het niet functioneren van deze dienst? En in hoeverre zijn hier al klachten over binnengekomen?
  4. Wat is de strategie van de ODG om deze problemen in de toekomst te voorkomen?
  5. In hoeverre is het college actief betrokken bij het oplossen van de problemen bij de omgevingsdienst? Welke maatregelen worden er door het college genomen?

Joke Lesman-Veenstra