SP kritisch op NAM, vertrouwen in college

7 juli 2016

SP kritisch op NAM, vertrouwen in college

4 juli nam de raad kennis van het nieuwe winningsplan van de NAM, waarop iedereen tot 11 augustus een zienswijze kan indienen. In het verleden heeft het college altijd duidelijk gekozen voor de inwoners en we vertrouwen erop dat dit nu ook weer gebeurt. Marten Feenstra maakte dit met de volgende bijdrage duidelijk:

We hebben het hier in de raad al uitgebreid gehad over het winningsplan van de NAM, ik ga hier nu dan ook niet teveel woorden aan vuil maken.

Ik ben blij te zien dat er steeds meer Groningers zijn die naar de rechter stappen om zowel de staat als de NAM aan te klagen, hoewel dit natuurlijk niet nodig zou moeten zijn.

Groningers voelen zich nog steeds niet serieus genomen door onze overheid, en terecht volgens mij.
Het winningsplan wat de NAM heeft ingediend en wat dit kabinet wil gaan goedkeuren, bevestigt deze gevoelens; een echte oplossing wordt niet eens gezocht.
Het is dan ook geen wonder dat velen van ons zich zeer machteloos beginnen te voelen als het gaat om de gaswinning. Eens was het iets om trots op te zijn, nu is het een doorn in het oog.

Wij als SP-fractie hebben er gelukkig alle vertrouwen in dat dit college deze gevoelens goed zal kunnen vertalen in de zienswijze, maar of het wat oplevert is nog maar de vraag.

Als laatste wil ik dan ook graag alle mensen op de tribune en de mensen die meeluisteren op radio compagnie oproepen om zelf ook een zienswijze in te dienen bij het ministerie.
Dit kunt u doen via bureau-energieprojecten.nl

U bent natuurlijk ook van harte uitgenodigd om uw visie kenbaar te maken via bovengenoemde site.