En de held van Tjuchem is…

26 juni 2016

En de held van Tjuchem is…

Foto: Martin Klaassens

Tjuchem zelf. Dat heeft de SP afdeling Midden-Groningen na lang beraad besloten. We zijn de deuren langs geweest en hebben veel mensen gesproken. Overal werden we enthousiast en gastvrij ontvangen en er werden veel namen genoemd, veel mensen konden niet slechts één iemand noemen omdat er zoveel mensen zijn die zich actief ingezet hebben. Juist daardoor kregen we het gevoel dat bijna iedereen in het dorp zich op één of andere manier inzet voor de leefbaarheid van het dorp. Daarom leek het ons gepast om de prijs niet aan één persoon toe te kennen, iedereen doet wat hij of zij kan en dat hebben we echt kunnen zien in Tjuchem. Allerlei initiatieven om een mooi dorp nog mooier te maken en dat alles op vrijwillige basis zonder er iets voor terug te verwachten.

Zaterdag 25 juni hebben we, ondanks de regen, de prijsuitreiking gehouden. Provinciaal Statenlid Marieke Bootsma reikte de prijs uit. Siert van der Laan heeft de prijs, een mooi kunstwerkje om op een centrale plaats neer te zetten, namens het dorp in ontvangst genomen. Voor de kinderen en grote mensen waren er suikerspinnen, speciale SP-ijsjes en ballonnen.

Dit was een actie die zeker voor herhaling vatbaar is, maar dan wel graag met een beetje minder regen.

Foto: Gerben Feenstra
Foto: Martin Klaassens