Natte oranjemarkt

27 april 2016

Natte oranjemarkt

Foto: M. Kluit

Net als de afgelopen jaren was de SP weer te vinden op de Oranjemarkt in Sappemeer. Niet zoals de afgelopen jaren ter hoogte van de Winkelhoek, maar dit maal ter hoogte van de Slochterstraat.

Weer of geen weer, wij staan er om contact te houden met mensen. Met mensen van de gehele nieuwe afdeling deelden we de hele dag ballonnen en de bekende sponsjes uit en maakten we praatjes over zowel gemeentelijk als landelijk beleid.

Wensput

De afgelopen tijd hebben we u gevraagd om goede ideeën en wensen voor de nieuwe gemeente Midden-Groningen. Uit de flinke hoeveelheid kaartjes die we mochten ontvangen hebben we er vijf uitgekozen waarop u op de markt kon stemmen: stop een tomatensponsje in de bak onder het idee van uw keuze; het idee met de meeste tomaten werd om 14:00u bekend gemaakt. De prijs: een rondvlucht voor 3 personen boven het grondgebied van de nieuwe gemeente!
Voor de overige 4 kandidaten was er ook een leuk bedankje.

Nieuwe ideeën zijn natuurlijk nog welkom, al dingen die niet meer mee voor de prijs.

De kraam is ingericht
Martine Feenstra achter de kraam
Foto: Erwin Oolders
Tientallen kaartjes met wensen aan de waslijn.
Derde prijs
Tweede prijs
Foto: M. Kluit

De eerste prijs was voor Helma Bos:

Wat ik mee wil nemen de gemeente in is: de mening van een kind met name voor speeltuinen, veilig verkeer enzo. Ik bedoel: wij volwassenen kunnen wel iets willen maar waar blijft de mening van het kind? Er blijft niets over om te spelen, alles wordt weggehaald door bezuinigingen of nieuwbouwwoningen en veilig oversteken is er ook niet meer bij; vooral bij scholen niet. Er mogen van mij wel meer veilige oversteekplaatsen komen.
Dat is wat ik zou mee willen nemen.